2014. augusztus 28., csütörtök

Cukkinilepény (mert most a család vegetáriánus recepteket kért)

Tegnap kaptam a szemben lévő vegyes kínai bolt eladójától egy tök nagyságú cukkinit ajándékba. Alapból én az apró cukkinikat szeretem, azt szoktam venni, és amikor terem a kertben, akkor is kiskorában szüretelem le. De ezzel kellett kezdeni valamit, ha már ilyen kedves volt.
Felvágtam egy kis paradicsompaprikát apróra, tálba tettem, hozzá ment egy tíz-tizenöt centis póréhagymadarab, szintén apróra vágva (lehetett volna egy reszelt hagyma is), annyi zöldfűszer,amennyit nem szégyelltem, vagyis sok: menta, zsálya, petrezselyem, kapor, borsika , bazsalikom (most tobzódunk, mind ott zöldell az erkélyen,  de szerintem simán egy csokor petrezselyem is megteszi, ha nincs más), pirospaprika, bors, két tojás, hozzáreszeltem a nagy cukkini felét (a magos részt félretettem hamis húslevesnek, a másik fele majd töltött cukkini  lesz holnapután), tettem hozzá két marék lisztet, kb. 10 dkg feta sajtot elmorzsolva, két kis tojást, (később egy harmadikat is, amikor nem működött), jól megsóztam, és némi bénázás után (az első lepény szétesett, akkor még egy harmadik tojás, még egy-két kanál  liszt, attól  kezdve összeállt), néhány kanál olajban kb. 9 lepényt sütöttem belőle. Maradt még egy leheletnyi fetasajt, azt forrón a tetejére kentem, ketchuppal isteni ebéd lett.
(Barbinak szeretettel)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése